17 de novembre 2010

ELECCIONS SINDICALS


Instruccions per al desenvolupament del procés electoral que ha de renovar la Junta de Personal Docent no Universitari de les Illes Balears

RESOLUCIÓ
Primer. Data i horari de les votacions
D’acord amb el calendari presentat per les organitzacions promotores, les
eleccions sindicals són dia 2 de desembre de 2010. Les votacions tendran lloc entre les 12.00 h i les 18.00 h. Les activitats lectives s’interrompran a les 12.00h i es reprendran a partir de les 18.00 h.

Segon. Integrants de les meses. Drets i deures.
1. Els integrants de les meses, els interventors i els apoderats han de
comunicar la seva designació al director del seu centre de treball, atès que cessaran en la seva activitat lectiva abans de les 11.00 h. del dia de les eleccions i, si actuen en les meses constituïdes, no la reprendran.
2. Els membres de les meses electorals i els interventors que treballin a un centre diferent d’aquell en què està ubicada la mesa hauran de disposar de temps suficient per desplaçar-se des del seu centre de treball fins a la mesa, per la qual cosa la seva activitat ordinària s’haurà d’interrompre abans de les 11:00 hores.
El personal afectat per aquesta disposició ho comunicarà a l’equip directiu del seu centre amb antelació suficient.
3. Els membres que constitueixin les meses electorals el dia de les votacions i hi actuïn disposaran d’un dia de llicència l’endemà de les eleccions.
També tendran aquest benefici els interventors de les candidatures. Els suplents que no hagin d’actuar a la mesa resten exclosos d’aquesta llicència. Els beneficiats per la llicència ho comunicaran al director del seu centre.
4. Els membres de les meses tendran dret a percebre les dietes i el reintegrament de les despeses corresponents, d’acord amb el que disposa el Decret 54/2002, de 12 d’abril, pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració Autonòmica de les Illes Balears i amb les actualitzacions regulades a la Resolució de 30 de desembre de 2009, BOIB 191/2009.

Tercer. Comunicacions i publicitat electoral.
1. La direcció dels centres garantirà la publicitat de les comunicacions
electorals trameses per l’Administració, per la Mesa electoral Coordinadora o per les candidatures i els seus representats. Especialment garantirà que, durant l’horari no lectiu i durant els temps d’esplai es puguin dur a terme actes informatius per part de les candidatures. Les candidatures notificaran als centres la seva intenció de realitzar actes informatius.
2. La direcció dels centres garantirà que les trameses de propaganda electoralque arribin al centre arribin als seus destinataris.

Quart. La jornada electoral.
1. Durant l’horari de votació queden suspeses les activitats lectives i el treball dels funcionaris docents. Pel que fa als serveis complementaris (menjador, transport, activitats extraescolars) cada centre determinarà el seu manteniment o suspensió, que comunicarà a la Direcció General de Planificació i Centres.
2. L’Administració facilitarà les urnes. En absència de cabina, la direcció
de cada centre de votació ha de disposar, d’acord amb la mesa, d’un espai per garantir el secret de vot. L’urna, juntament amb tota la documentació necessària per dur a terme el procés electoral, es farà arribar als centres durant les 72 hores precedents a les votacions. El director del centre on està ubicada la mesa electoral és el responsable de la custòdia d’aquest material des del moment de la seva recepció fins a l’arribada dels membres de la mesa, que se’n faran càrrec.
3. La mesa ha d’estar al servei de l’elector durant tota la jornada electoral
i sempre, com a mínim, hi han de ser presents dos dels seus components. Només en el cas que hagin votat totes les persones censades en una mesa, sense cap excepció, es podrà tancar el col·legi electoral abans de les 18.00 h.